Hoi Suzy,
Zelf werk ik met een kaartenmaakprogramma:
PrintMaster Platina Speciale Editie versie 11
Ik weet dat je in Word (2003 in ieder geval) een lettertype kunt gebruiken dat toch niet geinstalleerd is: Je dubbelklikt op het gewenste fontje in je map met lettertypes die niet geinstalleerd zijn en die minimaliseer je. Hij staat nu in je balk onderin en je kunt hem zo gebruiken in je word of waar je hem nodig hebt. Je kunt hem boven nu in het venstertje waar je het lettertype staat kiezen. Wel eerst je lettertype minimaliseren en dan pas Word openen.
(Vraagje aan Plankje: is dit wat je bedoelt met laden/ontladen?)
Of dit ook werkt in PSP weet ik niet eerlijk gezegd. PSP gebruik ik zelf niet.
In het kaartenmaakprogramma heb ik nog geen manier gevonden om dit te laten werken helaas, dus af en toe moet ik weer een font installeren als ik het persé wil gebruiken.
In de Windows Font-map staan bij mij nu 1358 lettertypes en dingbats en inderdaad geinstalleerde fonts vertragen je computer. Die map zou ook eigenlijk nodig een keer uitgemest moeten worden, maar da's nou niet een klusje waarbij ik sta te trappelen om te beginnen en gelukkig heb ik niet zo'n haast :P
De tip hierboven over Word heb ik van iemand die ook veel met PSP werkt(e). Als je wilt kan ik haar wel eens mailen en vragen of deze manier ook op de één of andere manier in PSP werkt.
Even googlen leverde alvast wel deze o.a. deze resultaten op, maar jij weet beter hoe dat zou moeten werken waarschijnlijk dan ik. Het onder de knie krijgen van PSP heb ik opgegeven, gaat teveel tijd in zitten, dus ik hou het maar bij progamma's waar ik wel mee overweg kan *grijns*
http://www.google.com/search?q=font+minimaliseren+in+PSP&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8
http://wilma4ever.wi.funpic.de/PSPlessen/creddyspaasonderschrift/paascreddy.html
quote uit het linkje hierboven: "De tube en het font kan je hier vinden.
De tube kan ja openen in psp, het font kan je minimaliseren in PSP of opslaan in het daarvoor bestemde mapje in windows" (geluid op de site heb ik efkes snel weggedraaid :P)
In mijn onwetendheid lijkt het er dus op dat het op dezelfde manier werkt als in Word :)