Vandaag heb ik voor het eerst een film gedownload en wil nu de Video_TS bestanden branden. Zou een makkie moeten zijn... Whahahahahaha :-(
Als brandprogramma heb ik Nero 6 (Express) en kies voor DVD-Video bestanden branden.
Ik voeg alle bestanden uit de Video_TS map toe en wil gaan branden. Dan krijg ik de mededeling "DVD-Video files compliance test failed". Het maakt geen verschil als ik de Audio map toevoeg.
Na een hoop gegoogle begin ik te vermoeden dat er òf iets niet met de bestanden klopt òf dat Nero 6 (SmartStart) dit gewoon vertikt en dat ik Nero Burning Rom moet hebben (wat is het verschil eigenlijk of in welke Nero versie zit dat?).
Nog wat gegoogle later en ik stuit op de mogelijkheid om het via DVDShrink te proberen. Ook hier loop ik tegen problemen aan en krijg als ik de Video-TS file wil openen de mededeling "Invalid DVD navigation Structure".
Ik ben er inmiddels achter dat "voor iedere nieuwe VOB (VTS_01, VTS_02 enz...) er 'n IFO en BUP bestand moet staan" (bron: computeridee forum). Geldt dit ook voor subbestanden (bijv. VTS_02_1)?
Er staan in mijn Video_TS map namelijk diverse bestanden zonder BUP- of IFO-bestand.
Ook zie ik MPEG-bestanden die heel klein zijn en die ik afzonderlijk niet kan openen met Power DVD, de grotere bestanden wel en kan dus enkele fragmenten bekijken.
Ik heb even een printscreen van de bestanden gemaakt ( bovenaan in de map staat ook nog: Video_TS.BUP en Video_TS.IFO, maar die pasten net niet op de printscreen :P )
http://i34.photobucket.com/albums/d142/tiscrea/Van%20alles%20wat/vtsbestandenfilm.jpg
Deze oplossing heb ik ook nog gevonden, maar wil nu nog niet in de bestanden zitten rommelen zonder eerst te vragen of ik gewoon bestanden mis of dat ik het goede programma niet heb.
Mogelijke oplossing:
"Maak een copietje van VTS_01_0.IFO, en rename deze naar VTS_01_0.BUP. Vervang de 'oude' .BUP met de nieuwe. Zo zijn de files weer identical"(bron: gathering.tweakers).
---
Ik zou de film graag op mijn PC kunnen bekijken (heb -nog- geen stand alone DVD-speler), omdat ik delen van de opnames heb bijgewoond en benieuwd ben naar het eindresultaat. Bovendien ben ik een fan van de oorspronkelijke boekjes en kan de eigenaar van diverse sites over dit onderwerp een groot plezier doen als hij deze film ook zou kunnen bekijken :-)
Kan iemand me op weg helpen? Ik ben inmiddels gaar van het zoeken....
Alvast dank :-))