Dit is de 1ste keer dat ik jullie software wil deinstalleren.
Ik werk met windowsXP home
Bij de installatie een eigen directory gekozen.
Op het einde van de installatie de aanmaak van een opstartregel verhindert met het programma mamutu.
Op het einde verscheen wel het icoontje van photos for grandma maar dat was het ook. Het programma diende vervolgens afgesloten te worden via ctrl+alt+del.
Vervolgens gekeken naar de lijst van geinstalleerde software maar daar kwam het programma niet in voor .
Dan maar het programa proberen te verwijderen via de uninstall routine in de directory van het programma zelf, maar dit bleek onmogelijk: Bij het klikken op de file unins000.exe kreeg ik de melding dat de file unins000.dat corrupt was.
Vervolgens de software opnieuw geinstalleerd doch ik kreeg de melding dat de file SHSendPhotos.dll in gebruik was. Het overschrijven van de file 5 keer geprobeerd doch zonder succes.
Dan maar de naam van de file verandert en dan geklikt op overschrijven en nu lukte het.
Na de overinstallatie kwam ik tot de vaststelling dat een 2de uninstall routine werd geschreven in plaats van de 1ste te overschrijven , want er verschenen de files uninst001.exe en unins001.dat
Bij het klikken op de uninst001.exe file werd de 2de installatie verwijderd echter de 1ste bleef nog aanwezig.
Vervolgens alles opnieuw geinstalleerd , dit keer zonder problemen , daar de file SHSendPhotos.dll niet aanwezig was onder die naam. Doch het fenomeen van de 2de routine bleef aanwezig waardoor ik de 1ster installatie noch niet kan verwijderen.
de oude file SHSendPhotos.dll is noch steeds aanwezig en kan van naam worden veranderrt, maar niet verwijdert daar aangegeven wordt dat hij in gebruik is. De andere files van het programma zijn ook nog aanwezig.
Het gaat dus om een corrupte uninstall routine en een file die op de normale manier niet verwijdert kan worden.
Bij het doorzoeken van het register worden nog sporen gevonden van de 2de herinstallatie.
pluimpje