mijn vrouw werkt als organisatie/troublescooter bij een grote reisorganisatie en is uit hoofde van, tijdelijk enkele maanden enn gestationeerd in Roemenië ter vervanging van een ziek bijkantoor opperhoofd.
Uiteraard ga ik de feestdagen daar naar toe, maar helaas in het verblijfsappartementje is maar een Internetaansluiting, dus modem met één uitkomend kabeltje.
Hoe verdeel ik die ene kabel zodat wij alletwee kunnen Internetten met onze Laptops is de vraag.
Mijn buurman heeft een 5 port switch 10/100 MBPS van Sweex liggen, en die beweerd dat zulks voldoende is, klopt dat, en waarop moet ik letten met aansluiten, klopt het niet wat kan ik doen, van hieruit meenemen om de kosten zo laag mogelijk te houden.
In Roemenië daar waar mijn Vrouw nu is, is weinig te koop voor Computers e.d. en al helemaal geen kennis of PC dokter die je even kunt bellen om de installatie te komen doen, en ik ben leek !
verdelen van één internetaansluiting-adbij
(3 posts) (2 voices)-
Posted 17 years ago #
-
Als in dat modemgeval een router zit die aan de aangekoppelde PC's een netwerkadres (IP) geeft zou een switch voldoende moeten zijn.
Als dat niet het geval is kan je er zelf een router tussen koppelen.
In zo'n router zit een DHCP server die de IP adressen verdeelt.
Die router maakt dan verbinding met de modem en zorgt er voor dat alle PC's die aan de router gekoppeld zijn ook internettoegang krijgen.
Je kan trouwens altijd een router tussen de modem en de PC's koppelen, ongeacht of in de modem al een router aanwezig is.Posted 17 years ago # -
Harstikke bedankt Merlin, omdat ik vandaag vrij was heb ik ook via andere wegen naar een antwoord zitten zoeken, en dan kom je uiteindelijk uit wat jij me daar zegt, niet verkeerd natuurlijk want van dat soort technische dingen weet ik veel te weinig, en heb mezelf ook voorgenomen der allemaal iets meer over te gaan lezen, alleen de tijd he dat is het.
Daar waar mijn vrouw is komt alleenmaar een draadtje uit een modem(geen router), en dat is ook direct de eerste denkfout, je neemt bijna automatisch aan dat alles zo is als thuis, dus begrijp ik dat word router organiseren.
Nogmaals bedankt !Posted 17 years ago #
Reply
You must log in to post.