I dont think I missed anything in the readme file ... still, Audio Grail keeps coming up as the demonstration 30 days version. Is there some activation code missing?
Audio Grail Is the Demonstration Copy
(8 posts) (7 voices)-
Posted 17 years ago #
-
If you just ran the setup.exe, you have the free 30-files-by-session limited version.
If you also ran the activate.exe, it must have written in your registry the proper information to register this application. You don't have to enter them manually in the application.Anyway, as far as I'm concerned, I don't find the application worth keeping. It's already uninstalled.
Posted 17 years ago # -
I'm the developper of AudioGrail.
FranckW, would you please give a more detailed feedback about what you dislikes in this product ?Posted 17 years ago # -
You need to run activate.exe as "Administrator".
Posted 17 years ago # -
Yes, activate works fine, and inputs to registry correctly.
I did check it's registry entry.
"Name"="Giveawayoftheday"
"Pass"="xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx"x is pass.
To digress, Kyle do you still hang around 'OSNN'?
Posted 17 years ago # -
To KileKatarn :
As it seems we are both French, I answer more precisely in French only. Just to let everybody know : it's not about the quality of the software (which is quite good anyway); it just that after messing around with about 30 minutes, I still don't see what I can do with it that I cannot without.
I also really appreciatiate that you're following up your product on GOTD to take note of our remarks. Only few developers have this great attitude.Je précise donc plus en détail.
Je précise que j'utilise itunes pour gérer mes mp3, et que j'ai dbPowerAmp aussi d'installé.
Que ce soit la gravure, le taggage de fichiers, leur organisation à partir des tags justement, itunes le fait déjà d'une manière qui me convient. D'accord, c'est pas parce qu'Itunes le fait qu'AudioGrail le fait moins bien : il le fait bien d'ailleurs(pour l'organisation, j'ai pas essayé, désolé !) Mais quel est l'apport?
Pour l'édition de tag, directement dans windows, dans les propriétés du fichier, je peux aussi modifier les choses. Et dbPowerAmp propose aussi un utilitaire pour gérer les tags, et pour lui aussi, je ne lui trouve pas d'utilité.
En fait, comme toute ma musique vient ou de cd rippés (et donc CDDB a déjà été interrogée) ou de musique achetée légalement, mes fichiers sont déjà taggés et je mesure mal l'apport qu'il peut y avoir à questionner CDDB pour des fichiers déjà existants.De même pour les tags incomplets : directement avec itunes, je peux classer les fichiers selon un critère, voir ceux où il n'y a rien et faire ce que j'ai à faire. Ceci étant, je reconnais qu'AudioGrail remplit mieux cette fonction, mais je dois dire qu'elle n'est des plus fondamentales. Certes AudioGrail permet de rechercher sur le web les infos manquantes pour un fichier (ce que iTunes ne fait pas), mais la plupart du temps la solution sera de laisser le fichier en l'état ou de l'effacer.
Je veux être honnête : la fonction playlist est bien pensée mais là encore, je pense qu'avec ses playlists intelligentes, iTunes est plus flexible.
La fonction nettoyage est très bien faite, par contre. L'usage en est cependant plus que ponctuel je pense.Je ne sais pas s'il y aurait à ajouter davantage. Le logiciel est bien fait (quoique des bulles d'aide au survol des éléments serait bien venues) mais je n'arrive pas à voir sa plus-value. (Je sais bien qu'itunes doit disposer de moyens pour son développement bien supérieurs, mais pour l'usager quelle est la niche qu'AudioGrail cherche à occuper ?)
J'achète une partie de ma musique sur un site de vente en ligne israélien (c'est de la musique israélienne). Les tags sont donc illisibles sur mon windows en français. Là, j'aimerais bien avoir du rettagage automatique.
Mais voilà, AudioGrail n'y arrive pas. J'explique. Si je le met en français, il m'affiche les mêmes signes cabalistiques que tout le monde. Donc évidemment, pour reconnaitre l'album et proposer des tags alternatifs (avec un peu de chance y en aurait en alphabet latin) il n'y arrive pas.
Si je mets le logiciel en hébreu, alors mes tags apparaissent bien avec les caractères hébraïques, mais l'interface est entièrement rédigées en signes cabalistiques, si bien qu'on ne s'y retrouve plus du tout.Voilà... j'espère que mon commentaire aide. Merci à vous, mais vraiment, en l'état, je n'arrive pas à lui trouver d'usage.
Posted 17 years ago # -
Kyle,
Unfortunately, AudioGrail was removed from my PC after short testing. Reasons? Well...
1) For tag editing I use TagScanner. Almost all of my MP3 files are with tags written with this program, sometimes was also used Foobar2000. All my MP3 files use ID3v1 and ID3v2 tags and also APE tags for gain data. AudioGrail isn't able to read any of my ID3 v1 and v2 tags. It report that tags are present and that's all, all fielads are empty, in the main window stay "Unknown" for all files (there is only a file name).
2) There is only a way for writing basic ID3v1 data. Are you ever seen capabilities of (freeware products) like TagScanner and MP3 Tag?
3) I cannot figure out how to use quality scanning, the window is always empty and most of buttons are grayed.
There are more bad things, but I think that the described problems are enough... If TagScanner is maybe the most used tag editor in the Hydrogenaudio community and if those data are entirely readable for all MP3 player that I know and all MP3 tag editors (except AudioGrail) how you can advocate your product? It is 6.x version, it should be excellent. Unfortunately, AudioGrail looks as some amateurish program in early beta stage (the lack of Help file only make this impression stronger).
Posted 17 years ago # -
i use Mp3 Tag Tools (http://www.snapfiles.com/reviews/Mp3_Tag_Tools/mp3tagtools.html), it is very basic for me when i want to edit some of my mp3 files, although I mostly use sony Ericsson PC suite software to help me automatically search for the music titles and authors online, and the album art too.
Posted 17 years ago #
Reply
You must log in to post.